tisdag 7 december 2010

Svarta tavlan


Här är några axplock av de bilder som har tagits framför "svarta tavlan". Jag är fortfarande ambivalent över hur jag ska använda mig av bildytan. Ska det kanske bara vara en svart tavla med text? Jag har en sådan bild också, men den är inte med här i bildsviten. Eller ska läraren vara med som här, och ska det vara text med tavelkrita (också som här) eller ska jag ha digital text?





Jag har provat att stå bortvänd eller med en arm synlig bara, som vi talade om på handledningen.


Rubriken " Varför ska vi ha datorer i skolan?" har jag tagit från Jan Hyléns (2010) bok Digitaliseringen av skolan.



Den här texten är ett hopkok av mina egna tankar och vad jag läst i ovannämnda bok. Skulle det kunna vara något?

Förresten, tack för tipset om boken Åsa.





3 kommentarer:

L sa...

Jag kan inte släppa bilden du berättade om när datorn stod inställd i ett hörn. datorn ska absolut vara med i installationen!

Anette sa...

Ja jag tror att du har rätt i det.

HaOn U sa...

Måste säga att du gör en spännande gestaltning Anette! Du har en så bra idé och jag tror att ditt verk kommer bli slående bra!

Har du funderat något mer över huruvida du ska ha med en dator i gestaltningen? Hur går det med texterna, hittat något?

/Hanna